нас читають

Wikipedia

Результати пошуку

Translate

урок Як держава захищає права дітей

Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: інтерактивний урок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань учнів
Обговорення творів-роздумів «Чому важливе взаємне дотримання прав та обов’язків дітей та батьків?».
ІІІ. мотивація навчальної діяльності правовий диктант
Дати визначення термінам: «споживач», «заповіт», «спадкоємець», «майнові відносини», «договір», «шлюб», «сімейно-правові відносини», «сім’я», «одношлюбність», «майнові права дітей».
ІV. Вивчення нового матеріалу проблемне питання
У ч и т е л ь.
Робота з правовими джерелами
Ніхто не може зазнавати втручання в його особисте сімейне життя.
Ст. 51
Сім’я, дитинство, материнство й батьківство охороняються державою.
Запитання
Сімейний Кодекс
Ст. 5
1. Держава охороняє сім’ю, дитинство, материнство, батьківство, створює умови для зміцнення сім’ї.
2. Держава створює людині умови для материнства та батьківства, забезпечує охорону прав матері та батька, матеріально та морально заохочує материнство та батьківство…
5. Ніхто не може піддатися втручанню в його особисте сімейне життя, окрім випадків, передбачених Конституцією України.
Ст. 7
1. Сімейні відносини регулюються лише в тій частині, в якій це може бути допустимим та можливим з точки зору інтересів їх учасників та інтересів суспільства…
4. Регулювання сімейних відносин відбувається з урахуванням права на таємницю особистого життя їх учасників, їх права на особисту свободу та недопущення вільного втручання в сімейне життя.
5. Учасник сімейних відносин не може мати привілеїв або обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, статі, політичних, релігійних та інших переконань, етнічного та соціального походження, матеріального стану, місця проживання, за мовними та іншими ознаками.
Завдання
Вкажіть, на яких принципах повинна базуватись діяльність держави щодо врегулювання сімейних відносин.
3. Держава забезпечує пріоритет сімейного виховання дитини.
4. Держава бере під свою охорону кожну дитину, позбавлену належної батьківської опіки.
Ст. 150
1. Забороняються будь-які види експлуатації своєї дитини.
2. Забороняються фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.
…усіх форм фізичного і психічного насильства, образи, недбалого і жорстокого поводження з нею, експлуатації, включаючи сексуальні зловживання…;
…втягнення  у  злочинну  діяльність,  залучення  до  вживання алкоголю,  наркотичних  речовин…;
…залучення  до  екстремістських  релігійних  психокультових угрупувань та течій, використання її для створення та поширення порнографічних  матеріалів,  примушення  до  проституції,  жебрацтва,  бродяжництва,  втягнення  до  азартних  ігор  тощо…
У ч и т е л ь. 
Батьки  або один з батьків, що порушують права дитини, можуть бути позбавлені батьківських прав. Окрім вищевказаних державних органів справами дітей також опікуються Служба у справах неповнолітніх, державні  соціальні  служби  при  місцевих  державних  адміністраціях,  громадські організації, які опікуються проблемами захисту прав дітей.
Практична робота в групах
Проаналізуйте ситуації та вкажіть, чи має право порушення прав дитини. Якщо так, то в якій формі? Вкажіть можливі варіанти розв’язання ситуацій. (Групи працюють за ситуаціями, дають коментарі).
1.  Батьки 10-річного Андрія постійно пиячать. Удома часто трапляються бійки. Щоб убезпечити себе, Андрій повинен вечорами йти з дому, тому хлопчик не завжди виконує домашні завдання, що позначається на результатах його навчання.
2.  Батьки  8-річної  Оксани  ніде  не  працюють.  Вони  примушують дівчинку щоденно жебрачити. Практично всі зароблені нею гроші відбирають, використовуючи їх для придбання спиртного.
3.  Батько 13-річного Олега має невеличку авторемонтну майстерню. Він примушує сина працювати в цій майстерні навіть у той час, коли хлопець повинен бути в школі. Батько аргументує це тим, що хлопець повинен допомагати сім’ї та отримати професію авторемонтника.
4.  Батьки забороняють 16-річній Вікторії гуляти увечері з друзями, ходити на дискотеки тощо, не дають їй грошей на дрібні витрати, вечорами зачиняють у кімнаті, аргументуючи свої дії тим, що їхня дочка повинна успішно закінчити школу.
1.  На дошці записуються у два стовпчики слова.


сироти
дитячий будинок
всиновлення
інваліди
біженці

Турбота
 милосердя
 увага
 доброта
 допомога
 ласка


2)  Що об’єднує слова, записані в другому стовпчику?
4)  Записати правові визначення до понять, записаних у лівому стовпчику.
2.  Завдання «Доберіть права».
Всиновлювачем може бути повнолітня дієздатна особа, що старша за всиновлену дитину не менше ніж на 5 років; подружжя або, за рішенням суду, особи, що проживають сім’єю. Дитина відповідно до її віку дає згоду на усиновлення, має бути проінформована щодо правових наслідків усиновлення. Рішення про всиновлення приймається судом.
Запитання
•  У чому різниця між всиновленням та опікою і піклуванням?
V. Підсумки уроку
Рефлексія
2.  Як реалізується право на виховання в сім’ї дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківської опіки та піклування?
3.  Які ще сучасні форми реалізації цього права вам відомі?
4.  В яких випадках і яким чином держава захищає права дітей у сім’ї?
2.  Підготувати повідомлення «Стан світового та національного ринків праці».
3.  Підготувати інформацію про благодійні акції, які проводяться у твоїй школі і в яких ти особисто брав участь (допомога людям похилого віку, інвалідам, дітям-сиротам тощо).


Немає коментарів: