нас читають

Wikipedia

Результати пошуку

Translate

До основних результатів здійснення міжпредметних зв'язків із курсом літератури

 ПЕРЕХРЕСНІ СТЕЖКИ ЖИТТЯ І ПРОЗИ ІВАНА ФРАНКА     
  До основних результатів здійснення міжпредметних
зв'язків із курсом літератури створює додаткові можливості
для уточнення й конкретизації найважливіших понять
("мораль", "право", "законність", "правова норма",
"відповідальність"). Після вивчення низки літературних
творів учні в цілому знайомі зі змістом цих понять. Однак
конкретних морально-правових уявлень з погляду науки
про мораль, право в них, як правило, не складається. Це
зумовлено специфікою мети і завдань літератури в школі
— формування естетичного смаку, знайомство з формами
літературного відображення дійсності, аналіз літературного
матеріалу, досліджуваного в базовій школі, а також
вивчення рівня знань учнями літературних творів — свідчать
про істотні передумови реалізації цих факторів на
уроках з курсу "Основи правознавства". Механізм реаліза-
154
ції відносно простий: нагадування учням загального змісту
того чи іншого вивченого раніше літературного твору;
бесіда про головних героїв, явища; спроба учнів дати морально-
правову оцінку вчинкам героїв, явищам; корекція
вчителем цих оцінок. Установлення зв'язків з літературою
найбільш ефективне не стільки у підготовці учнів до
сприйняття знань, скільки у вивченні нового матеріалу. У
більшості випадків матеріал літератури постає як ілюстрація.
Урок "Державний захист сім'ї і дитинства" може бути
наповнений міжпредметними зв'язками з курсами української
і світової літератури, де висвітлюється багато позитивних
і негативних прикладів сімейного життя, розкриті
національні сімейні традиції українського народу та
інших народів, які живуть в Україні.
Правові аспекти можна знайти в художніх творах
Т. Шевченка, Лесі Українки, О. Кобилянської, Л. Толстого,
В. Короленка, Марка Твена, В. Винниченка.                              
Творчість Івана Яковича Франка (1856 – 1916) – вершинний здобуток української                                                                                    * * *
У 1900-ому для “Літературно-наукового вісника” писалися “Перехресні стежки”… У незавершеному вигляді були опубліковані “Основи суспільності” (1895) і “Великий шум” (1907); лише фрагментарно за життя письменника публікувався роман “Лель і Полель” (1887), відомий сучасному читачеві в перекладі з польської, якою й був первісно написаний для конкурсу, але заборонений цензурою; повість “Не спитавши броду”, котру так і не вдалося завершити, автор переробив на низку оповідань… Тим не менше, свою епопею про Галичину Іван Франко таки створив, нехай не структуровану в романні цикли: його велика й мала проза відкривають перед читачем широку й різнопланову панораму західноукраїнського суспільства на межі століть; і заледве чи лишалися в тому суспільстві якісь посутні явища, якісь більшою чи меншою мірою значущі процеси, яких майстер оминув своєю увагою.

Немає коментарів: