нас читають

Wikipedia

Результати пошуку

Translate

Урок Тема. Захист особистих немайнових та майнових прав

Мета: сформувати уявлення про особисті немайнові та майнові права, підстави цивільно-правової відповідальності; розвивати вміння розрізняти особисті немайнові і майнові права та наводити приклади; називати підстави цивільно-правової відповідальності; аналізувати правові ситуації щодо цивільної відповідальності малолітніх та неповнолітніх осіб; формувати свідому оцінку вчинків і поведінки неповнолітніх, пов’язані з цивільно-правовою відповідальністю.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда з учнями
•  Які відносини врегульовує цивільне право?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
У ч и т е л ь.
Показником гуманізму суспільства та держави є ставлення до дитини. Діти є найвищою цінністю кожного народу, і розбудова демократичної держави неможлива без сприяння розвитку молодого покоління, задоволення його потреб та виконання обов’язків, передбачених Конституцією та законодавством України.
Майнові відносини — це відносини у сфері володіння, користування та розпорядження майном, надання товарів та послуг, інтелектуальної діяльності (винаходи, товарні знаки, художні твори тощо). Особисті немайнові відносини пов’язані із захистом особистих прав громадян (честі та гідності, ділової репутації, інтелектуальної власності). Зараз ми з вами в ігровій формі спробуємо змоделювати процедуру захисту цивільних прав у суді.
1-й варіант
Клас  розподіляється  на  групи  по  5–7 чоловік,  кожна  з  яких отримає  пакет  документів  для  опрацювання  однієї  з  груп  прав (майнові,  немайнові  пов’язані  з  майном,  особисті  немайнові).
Учні  визначають,  хто  в  групі  виступатиме  в  ролі  позивача,  відповідача  і  судді.  Кожна  група  отримує  пакет  документів  (Цивільний  кодекс,  окремі  положення  Цивільно-процесуального кодексу,  приблизний  текст  позовної  заяви)  і  має  змоделювати
–2 ситуації  за  своєю  групою  прав,  пов’язаних  із  захистом  їх у суді. Потім групи демонструють підготовлені ситуації, які клас має  проаналізувати.
2-й варіант
Клас розподіляється на 2 групи, одна з яких «судді», інша — «позивачі» та «відповідачі». «Судді» отримують тексти законів і готуються до «судового процесу». «Позивачі» та «відповідачі» отримують запропоновані вчителем ситуації, пов’язані із захистом цивільних прав (бажано, щоб були відтворені усі елементи цивільно-правових відносин). «Позивачі» (по двоє учнів) розробляють позовну заяву. «Відповідачі» (по двоє на ситуацію) розробляють систему захисту щодо своїх ситуацій. Учні, що залишились незалученими, тримують татус «експертів», що будуть аналізувати змодельовані ситуації. Потім проходить моделювання та обговорення процесу. Пакет документів той самий, що і в першому варіанті.
Робота з нормативними документами
Цивільний Кодекс
2.  Неповнолітня особа несе відповідальність за порушення договору, укладеного за згодою батьків (всиновлювачив), піклувальників. Якщо у неповнолітньої особи недостатньо майна для відшкодування збитків, додаткову відповідальність несуть її батьки (всиновлювачи) або піклувальники.
Ст. 31. Часткова цивільна дієздатність особи, яка не досягла чотирнадцяти років.
Ст. 1179. Відшкодування шкоди, завданої неповнолітньою  особою.
1.  Неповнолітня особа (у віці від 14 до 18 років) відповідає за завдану нею шкоду самостійно, на загальних засадах.
2.  У випадку відсутності у неповнолітньої особи майна, достатнього для відшкодування завданої шкоди, ця шкода відшкодовується в недостатній частині або в повному обсязі її батьками (всиновлювачами) або піклувальниками, якщо вони не доведуть, що шкода була завдана не з їх вини. Якщо неповнолітня особа перебувала у закладі, який за законом здійснює щодо неї функції піклувальника, ця особа зобов’язана відшкодувати шкоду в недостатній частині або в повному обсязі, якщо вона не доведе, що шкода була завдана не з її вини.
Завдання
б)  15-річний Андрій, який на уроці фізкультури розірвав футболку однокласника;
в)  14-річний Вадим, який під час гри в футбол у дворі пошкодив м’яч, що належав сусідському хлопцю;
г)  16-річний Максим, який по дорозі на роботу пошкодив машину, що належала сусіду?
ІV. Підсумки уроку
Бесіда
1.  Де і як можна захистити цивільні права?
2.  Які особливості має цивільна відповідальність неповнолітніх?

2.  Підібрати приклади майнових та особистих немайнових відносин.

Немає коментарів: